Markayı kurtarmakla suçlanan Ducati’nin şimdiye kadar piyasaya sürdüğü en önemli Monster’ları burada bulabilirsiniz.
Monster, Ducati için olağanüstü bir başarıydı ve hala da öyle – Bolognese markasını kritik mali yıllarda ayakta tuttu, endüstrinin ve rekabetin verdiği darbeleri en aza indirdi ve Ducati’ye Monster kelimesiyle güçlü bir marka ilişkisi kazandırdı. Şüphesiz Ducati’nin en önemli modellerinden biridir ve aynı zamanda dünya çapında son derece popüler ve iyi bilinmektedir. Ducatistler tarafından “ Il Mostro ” olarak bilinen motosiklet 1993 yılında gün ışığına çıktı ve Miguel Angel Galluzzi tarafından belki de en başarılı ve unutulmaz tasarımı olarak tasarlandı. Monster, motosikletin minimalist tasarım felsefesine atıfta bulunan Michael tarafından “İhtiyacınız olan her şey: bir sele, bir depo, bir motor, iki tekerlek ve gidon ” olarak tanımlanmıştır. İşte Monster’ın kronolojisi ve tarihi boyunca parçalarının toplamından daha fazlası olduğuna inandığımız on Monster.
No.10 – Ducati Monster 821
2015 yılında Ducati Monster serisinin yeni üyesi olarak tanıtılan 821, motorunu Hypermotard’dan ve o zamanki Hyperstrada 821’den ödünç aldı. Sonuç olarak, 821cc sıvı soğutmalı L-twin 9,250rpm’de 107bhp güç ve 86Nm tork üretiyordu. Ayrıca Monster serisine bir dizi elektronik sürücü yardımcısı ve ABS ve çekiş kontrolü gibi güvenlik özellikleri ekleyen Ducati Güvenlik Paketi’ni de tanıttı. Bu versiyon, hem genç hem de yaşlı sürücülere erişilebilirliği sayesinde daha çeşitli yaş gruplarından alıcı bularak özellikle başarılı oldu.
No. 9 – Ducati Monster 1200 R
Motorunu Ducati Diavel ve Multistrada serilerinden alan Monster 1200 R, sınıfına göre çok hızlı olan gerçek bir güç merkeziydi. Sıvı soğutmalı bir L-ikiz olan 1198cc Testastretta, 9,250rpm’de şaşırtıcı bir 152bhp ve 7,750rpm’de 125Nm tork üretiyordu. Ducati Güvenlik Paketi’nin yanı sıra Öhlins süspansiyon ve büyük frenlerle bu Monster, sahip olmak ve deneyimlemek için ideal çıplak pist motosikletlerinden biri haline geldi.
No.8 Ducati Monster M900
900 Supersport bileşenlerinin bir araya getirilmesiyle tasarlanan ve 851/888 kafes şasi serisine dayanan orijinal Monster, 1992 Köln Otomobil Fuarı’ndaki ilk görünümünden bu yana zafere ulaşmayı hedefleyen tarihin en ikonik motosikletlerinden birini doğurdu – Monster 900 doğdu. Ertesi yıl üretime başlayan çıplak spor motosiklet sınıfını yeniden tanımlayarak kendi segmentinde öncü olduğunu kanıtladı. 904cc L-ikiz motoru 73bhp güç ve 76Nm tork üretiyordu. Monster daha sonra yıllar içinde değiştirildi ve revize edildi, ancak orijinalinde sonraki versiyonların hiçbirinin taklit etmeyi başaramadığı benzersiz bir şey vardı; onlar kendi yorumlarıydı.
No.7 Ducati Monster M600
O dönemde Monster 900’e daha erişilebilir bir alternatif olan M600, güçlü 900’ün daha uysal bir versiyonu olarak piyasaya sürüldü ve Monster 400 ile birlikte üst düzey motosikletlere çırak sınıfı kısıtlamaları getiren ülkelerdeki acemi motosikletçileri hedefledi. Motoru 53bhp güç ve 48Nm tork üreterek sürücülere sportif sürüş için yeterli güç ve daha yüksek hızlarda daha uzun mesafeler kat etme kabiliyeti sağlıyordu.
6 – Ducati Monster SP
Ducati Monster SP 2023, standart Monster’a göre çeşitli performans iyileştirmelerinden yararlanarak önceki “SP” modelleri üzerine inşa edilmiştir. Bu motosikletin sunduğu özellikleri ve donanımı takdir edeceğinden emin olan pist meraklıları için tasarlanmıştır, aynı zamanda diğer durumlar için şehir için uygun bir çıplak İtalyan ister. Motor, arka lastiğe aktarılan 111 hp ve 94 Nm tork ile güçlüdür. Önceki yılların ön kafes şasisi Panigale’den ilham alan alüminyum kesitli bir şasi ile değiştirilmiştir ve süspansiyon tamamen ayarlanabilir ve genel olarak standart motosikletten 2 kg daha hafiftir.
5 – Ducati Monster 1100 EVO Diesel
Ducati Monster Diesel, Ducati ve Diesel stil departmanları arasındaki özel bir işbirliğinin sonucudur. Teknik olarak standart 1100 modeliyle aynıdır; ancak daha çok bir stil ve marka çalışması olarak piyasaya sürülmüştür – motosikletin görünümünü yeniden tanımlamak için karartılmış parçaların eşlik ettiği “Diesel” yeşilinde benzersiz bir mat boya işi kullanılmıştır. Çelik kafes çerçeve, salıncak kolu, ön çamurluk, ön çatal ve motosikletin diğer çeşitli bileşenlerinin tümü siyah renkte tamamlanmıştır. Ek bir renk sıçraması için arka şok yayı ve ön fren kaliperi parlak sarı ile kaplanmıştır. 2013 Ducati Monster 1100 EVO Diesel’e güç veren 1.078cc hava soğutmalı, yakıt enjeksiyonlu, dört zamanlı V-twin motor 7.500rpm’de 100bhp ve 6.000rpm’de 103Nm tork üretmektedir.
4 – Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica
Canavar’ın bu versiyonu, Valentino Rossi ile özdeşleşmiş bir motosiklet olduğu açıkça belli olan, depo üzerinde devasa bir ’46’ bulunan gösterişli yarış görünümüyle kesinlikle dikkatleri üzerine çekti. Ayrıca kendi görünümüne sahip bir Nikki Hayden 796 versiyonu da vardı. Her ikisi de eşit derecede çarpıcı göründüğü için bu listede birbirlerine karşı koyacağız. Bu 796 ayrıca hafif alüminyum jantlara, tek kollu salıncak koluna ve 8.250 rpm’de 87bhp ve 6.260 rpm’de 79Nm tork üreten 803cc hava soğutmalı V-twin motora sahipti.
3- Ducati Monster S4RS Tricolore
Depo ve arka kapaklardaki İtalyan bayrağı renklerindeki bu farklı ve zarif görünüm, mat altın şasi ve çatallarla birleştiğinde, bu Monster S4RS’yi çarpıcı ve şık bir model ve aynı zamanda yüksek performanslı bir model haline getiriyor. S4RS, 999 superbike’ın 9.500 rpm’de 130bhp güç ve 7.500 rpm’de 105Nm tork üreten sıvı soğutmalı bir V-twin olan Testastretta’sı tarafından desteklendiği için S2R’den çok daha güçlü bir varyanttı. Kesinlikle Monster’ın en heyecan verici ve aranan yorumlarından biri.
2- Ducati Monster 400
Monster 400, Monster 600’ün daha küçük motorlu alternatifiydi, 600 ile aynı gövde ve mekanik özelliklere sahipti ancak daha kısa stroklu ve daha küçük çaplı pistonlara sahip bir motoru vardı, dolayısıyla 400 cc’lik bir deplasmana sahipti. O dönemde üretimde olan en küçük V-twin motosikletlerden biri olan Monster 400, piyasaya sürüldüğünde motosiklet tutkunlarının heyecanını uyandırmayı başardı. Güç seviyeleri 44bhp ve 33Nm tork ile iyiydi. 400, 60’a kadar sert bir şekilde hızlanıyor ve bunu yaparken iyi ses çıkarıyordu. Daha küçük hacimli bir motor için kabul edilebilir olan 100 MPH’lik sağlam bir üst hıza ulaştı.
1-Ducati Monster 620ie Matrix Edition
Bu motosiklet, 9.500 rpm’de 60bhp ve 6.750 rpm’de 53Nm tork üreten 618cc hava soğutmalı V-twin ile güçlendirilmiştir. Matrix sürümü ile normal bir 620ie arasındaki fark sadece renk düzeni ve kozmetik seviyelerle sınırlıydı. Bununla birlikte, yine de havalı bir motosiklet ve daha az bilinen bir versiyon olduğunu ve daha fazla insanın bilmesi gerektiğini düşündük.